Popularne rodzaje pozycjonowania – lokalne, okresowe i long tail
Poznaj więcej szczegółów o pozycjonowaniu na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.
Istnieją 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Kobiet czy Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Przeważnie powinno się zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Inny rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads mocno się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest również to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Samsung Galaxy S8 niebieski,
– buty sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę na ogół:
– miejscowość (np. “klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Sadyba”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]