Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Potrzebujesz szczegółowych informacji o pełnej ofercie private blog network? Doskonale trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

Aby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – proste zdobywanie dużej ilości zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci serwisów są najczęściej używane jako jeden z komponentów szerokiej strategii reklamowej, co warto mocno zaznaczyć, bo najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie należy poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres stacjonarny oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Następna efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne uwagi, wiarygodne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, doradztwem finansowym oraz bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO