Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Na seo4.net dowiesz się, jak zamówić audyt SEO Kraków.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem przeróżnych czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także ocenę możliwości dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak prędkość wczytywania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony, meta opisy i tytuły i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Poza samym wskazaniem uchybień i błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się również wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod kątem zawartości strony, użyteczności, zgodności ze standardami W3C, jak również poprawności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

W sieci jest dużo narzędzi i stron, z wykorzystaniem których błyskawicznie i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeżeli już odnotują pewne nieprawidłowości na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (przykładowo w kodzie) uchwycić można jedynie w trakcie analizy wykonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać przeważnie od tygodnia do blisko 30 dni. Termin na przygotowanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich poważnych problemów występujących w witrynie. Jeśli strona została postawiona na darmowym szablonie albo na platformie typu Shoper czy Magento, to elementów do naprawienia może być wiele. Kiedy strona powoli się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to też są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.

SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie wykonany sumiennie

Starannie zrealizowany audyt SEO może odkryć wiele błędów witryny, między innymi:

  • brak lub źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • przyczyny niskiej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • poprawność kodu strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne ładowanie się witryny w wersji desktopowej i mobilnej

.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]