Agencja SEO – zespół profesjonalistów
Przedsiębiorstwa lub właściciele sklepów internetowych, którzy chcą pojawiać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań na własną rękę. Nie dysponując kwalifikacjami w problematyce SEO i nie monitorując na bieżąco doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet skierowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam też osoby od projektowania graficznego, programowania, copywritingu czy kampanii Google Ads, które służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.
Postaw na transparentną oraz kompetentną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona duże doświadczenie i może bez trudu zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawana jest zakładka „Case study”. Zanim podpisze się umowę warto przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć. Dobra agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, jak również dostarcza raporty z wykonanych działań i ich efekty.
Następny istotny aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, potrzebne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można znaleźć samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO i o najistotniejszych dla klienta usługach bądź produktach, które chciałby wypromować.
Co o agencji SEO mówi model rozliczeń jaki oferuje?
Ostrożnie powinno się podejść do firm SEO, które sugerują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim systemie płatność odbywa się wówczas, gdy frazy kluczowe zdobędą ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 bądź pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu dość popularny sposób rozliczeń, lecz wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt za sprawą łamania zasad określonych przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, zatem rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za działania firmy SEO, to sporadycznie jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, by wykonać skrupulatny audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wymienione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają dużo mniejsze.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]